V letošní sezóně živě (nejen) v Oku se můžete se těšit na šest baletů z Royal Opera House Londýn, šest oper, dva koncerty a snad i další milá překvapení.
Vstupné 250 Kč, 200 Kč pro studenty, důchodce a při koupi alespoň čtyř titulů z programu Živě v Oku. Opery budou uváděny v původním znění s titulky, v ceně vstupenky je zahrnut večerní program.
Concerto / Enigma variace / Raymonda Act III • tři balety v jednom komponovaném večeru CONCERTO Choreografie: Kenneth MacMillan Hudba: Dmitrij Šostakovič Scénická a kostýmní výprava: Jürgen Rose Světelný design: John B. Read Dirigent: Pavel Sorokin ENIGMA VARIACE Choreografie: Frederick Ashton Hudba: Edward Elgar Scénická a kostýmní výprava: Julia Trevelyan Oman Světelný design: John B. Read Dirigent: Pavel Sorokin RAYMONDA ACT III Choreografie: Rudolf Nurejev podle Maria Petipy Produkce: Rudolf Nurejev Hudba: Alexander Glazunov Scénická a kostýmní výprava: Barry Kay Světelný design: John B. Read Dirigent: Pavel Sorokin Orchestr Královské opery Předpokládaná délka představení: 3 hodiny včetně přestávek Smíšený program tří choreografií prezentuje všestrannost baletního souboru Královské opery od klasických začátků, jaké položil svým dílem Marius Petipa, po domácí choreografy, kteří prosadili britský balet na světové scéně. Petipův balet v úpravě slavného Rudolfa Nureyeva – Raymonda Act III je jiskřivou a precizní technikou naplněnou ukázkou ruského klasického baletu v jednom dějství. Ashtonovy Enigma variace jsou v každém směru britské – od Elgarovy partitury a dobové výpravy Julie Trevelyan Oman až po Ashtonův rukopis představují esenci britského baletu. Program doplňuje choreografie nazvaná Concerto, MacMillanova fúze klasické techniky s moderním myšlením a ukazuje tak celou šíři dědictví Královského baletu. Zobrazit více
Jeho vášeň pro latinskoamerickou hudbu začala v raném věku, když byl ještě dítě. Byla to hluboká a trvalá vášeň a jeho počáteční setkání s ní se proměnilo v celoživotní vášeň. "Vyrostl jsem s nádhernými písněmi z Latinské Ameriky," říká tenorová hvězda Juan Diego Flórez. Jeho babička hrála na klavír a jeho otec Rubén je v Peru slavným lidovým zpěvákem, jehož velkou oblíbenkyní je slavná Chabuca Granda, která dosáhla svého úspěchu klasickými písněmi jako „José Antonio“. Také písně z Kuby a Mexika (zejména písně Josého Alfreda Jiméneze) a dalších latinskoamerických zemí, Flóreze také fascinovaly od útlého věku. „Tato hudba jde přímo do srdce,“ přiznává Flórez, „protože se zabývá věcmi, které nás přímo ovlivňují, jako je domov, rodina, radost z lásky a bolest z lásky.“ Flórez chce přiblížit divákům krásu a velkolepost latinskoamerických písní, které reprezentují krajinu odkud tato hudba pochází společně s jejími lidmi. Zobrazit více
Christoph Willibald Gluck, úspěšný skladatel a vlivný reformátor, jehož mládí a hudební počátky jsou spjaty s Čechami a Prahou, proslul ve světě svým vytrvalým úsilím změnit dosavadní tvář opery, zbavit ji pěveckého exhibicionismu, přiblížit ji naopak blíže dramatu a divadlu a nalézt v ní – podle vlastních slov – „krásnou jednoduchost“. První a zároveň nejslavnější z Gluckových oper psaných v novém reformním stylu je Orfeus a Eurydika z roku 1762. Autor se v ní zcela vyhýbá tradiční operní pompéznosti a přiklání se k intenzivnímu a promyšlenému hudebně-divadelnímu jazyku vycházejícímu zcela z logiky a atmosféry mytického příběhu o bolesti ze ztráty milovaného člověka, lásce, která je schopna dělat zázraky, i o slabosti, která tyto zázraky hatí. Zobrazit více
Choreografie: Ninette de Valois podle Lva Ivanova a Enrica Cecchettiho Hudba: Léo Delibes Libreto: Charles Nuitter a Arthur Saint-Léon podle E. Th. A. Hoffmanna Scénická a kostýmní výprava: Osbert Lancaster Světelný design: John B. Read Dirigent: Barry Wordsworth Orchestr Královské opery Klasický balet se vrací do repertoáru Královského baletu s okouzlující a vtipnou Coppélií v choreografii Ninette de Valois – s příběhem lásky, rošťáren a mechanických loutek. Překrásná Delibesova partitura je podkladem komplikované choreografie, v níž záleží na technické preciznosti a souhře celého souboru. Spolupráce jevištního výtvarníka Osberta Lancastera tvoří z pestrého příběhu vánoční pochoutku pro celou rodinu. Zobrazit více
Choreografie: Marius Petipa Hudba: Petr Iljič Čajkovskij Dodatečná choreografie: Frederick Ashton, Anthony Dowell, Christopher Wheeldon Původní výprava: Oliver Messel Dodatečné výtvarné prvky: Peter Farmer Světelný design: Mark Jonathan Dirigent: Simon Hewett Orchestr Královské opery Předpokládaná délka představení: 3 hodiny včetně dvou přestávek Inscenace Spící krasavice těšila diváky v Covent Garden od roku 1946, kdy se klasický ruský balet po druhé světové válce stal trvalou součástí světově proslulého souboru Královského baletu. O šedesát let později, v roce 2006, byla původní inscenace oživena a na jeviště se vrátily i scénická výprava a třpytivé kostýmy Olivera Messela. Čarovná partitura Petra Iljiče Čajkovského a originální choreografie Maria Petipy jsou propojeny s částmi, které pro Královský balet vytvořili Frederick Ashton, Anthony Dowell a Christopher Wheeldon. Balet jistě okouzlí každého diváka. Zobrazit více
Gaetano Donizetti byl jednou z dominantních postav operního světa druhé čtvrtiny devatenáctého století. Psal úžasnou rychlostí a za svého života složil sedmdesát oper. Anna Boleynová měla premiéru v Miláně v roce 1830, v roce, kdy také došlo k odchodu Rossiniho do důchodu. Po smrtí svého krajana, Belliniho, jen o pět let později, bylo na Donizettim, aby vyzvedl dominantní styl té doby „bel canto“, jehož všichni tři byli hlavními exponenty. Druhá manželka Jindřicha VIII. se stala jednou z nejznámějších ženských postav, ať už ve filmu nebo na jevišti. Není žádným překvapením, že ji ztvárnily některé z největších světových sopránů, včetně Marie Callasové, Montserrat Caballé, Joan Sutherlandové a Edity Gruberové. Donizettiho opera začíná tím, že se Jindřich rozhodl zbavit své královny, aby se mohl oženit se svou novou milenkou Jane Seymourovou. Jednou z velkých dovedností Donizettiho byla jeho schopnost udržet melodickou linii své hudby. Díky tomu, že diváci nezastaví interpunkci každé scény svým potleskem, Donizettiho kompoziční styl brilantně plyne, a tak napětí, které příběh vyžaduje, se nepřetržitě vyvíjí k závěrečné vrcholné scéně. Zobrazit více
Francouzský skladatel Charles Gounod v mládí prohlásil, že „úspěšné kariéry dosáhne skladatel pouze komponováním oper“. To potvrzuje jeho opera Romeo a Julie. Zhudebnění nesmrtelného příběhu o veronských milencích se od své premiéry v pařížském Théâtre-Lyrique 27. dubna 1867 stále těší velké oblibě. Poprvé v operní historii se zde namísto obvyklých dvou milostných duetů objevují dokonce čtyři dueta hlavních protagonistů: jejich první setkání na bále Kapuletů, balkónová scéna, Romeova noc s Julií a scéna smrti. Gounodova partitura bývá v této souvislosti často nazývána jako „tu a tam přerušovaný milostný duet.“ Zobrazit více
Choreografie: Cathy Marston a Liam Scarlett Hudba: Philip Feeney Libreto: Cathy Marston a Edward Kemp Scénická výprava: Hildegard Bechtler Světelný design: Jon Clark Dirigent: Andrea Molino Orchestr Královské opery Mezinárodně žádaná choreografka Cathy Marston spolupracovala s Královskou operou a je nyní ředitelkou Baletu Bern. Inspirací k její první choreografii pro hlavní scénu Královského baletu byly život a kariéra violoncellistky Jacqueline du Pré. Druhou část programu tvoří nová choreografie rezidenčního umělce Královského baletu Liama Scarletta. Zobrazit více
DANZAR AL AIRE ESPAÑOL Po obrovském úspěchu Movimientos: La danza de la punta al tacón se Antonio Gades Fundation vrací do Teatro Real s novou produkcí pro všechny diváky, Danzarem al Aire Español. Program se obrací k různým disciplínám, které španělský základní tanec zahrnuje: bolero škola, klasický tanec, folklór a nejuniverzálnější ze všech, flamenco. Užijete si tak úvod do španělského tance s živou hudbou na jevišti. SUITE FLAMENCA Tance, s nimiž Antonio Gades zahájil svou sólovou kariéru v roce 1963, se postupně formovaly do čísel, která se o pět let později stala Suite Flamenca. Gades dle vlastního vkusu představí osm kusů tradičního flamencového tance. Toto aranžmá provedla jeho společnost, mimo jiné i Cristina Hoyos, jeho více než dvacetiletá taneční partnerka . Zobrazit více
Labutí jezero, určitě nejslavnější z romantických baletů, je podmanivý příběh o krasavici proměněné v labuť, dojemný hold moci lásky. Labutí jezero je dokonalou symbiózou choreografie a hudby a přestože se Čajkovskij sám jeho jednoznačného úspěchu nedočkal, platí dnes jeho první baletní partitura za synonymum baletu jako takového, ispirovala generace tanečníků a pronikla do všech kultur. Pro Královský balet znamenalo Labutí jezero už od jeho nejranějších počátků, ještě jako Vic-Wells Ballet, jedno z kmenových děl. Anthony Dowell se při současné produkci vrátil k autentické verzi vytvořené velkým Mariem Petipou a Lvem Ivanovem roku 1895 pro Mariinské divadlo. Scéna Yolandy Sonnabend, inspirovaná podobou ruského carského dvora z doby vzniku díla, je vytvořena s historickou přesností a uplatněním fantazie. Scény u dvora v 1. a 3. dějství vyvolávají ponuře okouzlující atmosféru opulentního stylu ruského zlatníka Carla Fabergého, zatímco slavná tzv. „bílá“ jednání se odehrávají v mlze plné stínů a měsíčního světla. Hudba: Petr Iljič Čajkovskij Dirigent: Boris Gruzin Choreografie: Marius Petipa and Lev Ivanov Obsazení: TBC Délka trvání: cca 180 minut Balet ve 4 dějstvích Zobrazit více
Romantický příběh ze Španělska 15. století o trubadúrovi Manrikovi a cikánce Azuceně, plný hrdinství, úkladů, lásky, nenávisti a pomsty, je značně spletitý a jeho zápletky nepravděpodobné. Premiéra 19. 1. 1853 v římském Teatro Apollo měla obrovský úspěch a operní scény sváděly o uvedení tohoto titulu doslova boje. Trubadúr byl spolu s Traviatou a Rigolettem prvním vrcholem ve skladatelově tvorbě a dodnes tato trojice oper láme rekordy v počtu představení a návštěvnosti v operních divadlech na celém světě. Diva 21. století, Anna Netrebko, se vrací na velkou obrazovku v opeře Trubadúr v jedinečném a dokonalém scénáři Areny di Verona spolu se svým manželem Yusifem Eyvazovem. Zobrazit více
Ludwig van Beethoven intenzivně toužil zkomponovat operu. Zvažoval víc než padesát operních námětů a nakonec zůstal u jediného titulu. Libreto skladateli poskytl jeho přítel Joseph Sonnleithner, který do němčiny přeložil a upravil francouzské libreto Jeana-Nicolase Bouillyho Leonora ou l’amour conjugal. Příběh politického vězně Florestana a jeho statečné manželky Leonory, vyzdvižení manželské lásky a věrnosti stejně jako idea spravedlnosti Beethovena okamžitě oslovily. Nicméně zhudebnit hluboké mravní poselství lidstvu nikoliv pro symfonickou či komorní platformu, ale pro divadelní scénu, se kterou dosud neměl žádnou zkušenost, to byl úkol, s nímž Beethoven svedl zásadní tvůrčí boj. První uvedení opery se nesetkalo s úspěchem. Po několikerém přepracování a devíti letech dosáhl Beethoven s operou Fidelio úspěchu. Zobrazit více
Choreografie: Wayne McGregor Hudba: Thomas Adès Scénická a kostýmní výprava: Tacita Dean Světelný design: Lucy Carter, Simon Bennison Dramaturgie: Uzma Hameed Dirigent: Koen Kessels Orchestr Královské opery Předpokládaná délka představení: 3 hodiny včetně přestávek Danteho Božská komedie je vyprávěním o posmrtném životě. Obsahuje děsivé drama Pekla a zatracení, lyrický mysticismus poutníků Očistcem a oslnivost Ráje a jeho nesčetnými podobami světla. Dílo vzniklo v období Danteho vyhnanství a popisuje vlastní cestu od krize ke chvíli, kdy pro sebe objevil literární vzor ve Vergiliovi, i ztracenou lásku Beatrice. Danteho a jeho mimořádnou vizi přiblíží Královský balet v nové inscenaci ve spolupráci s rezidenčním choreografem Waynem McGregorem, se současným skladatelem Thomasem Adèsem, britskou multimediální umělkyní Tacitou Dean, světelnou designérkou Lucy Carter a s dramaturgyní Uzmou Hameed. Zobrazit více
Všeobecně závazné podmínky rezervace vstupenek prostřednictvím internetu, platné v Kině Oko Šumperk.
Všeobecné závazné podmínky vymezují práva prodávajícího (provozovatel kina) a kupujícího (zákazník) a platí pouze při rezervaci vstupenek přes internet.
Rezervace vstupenek
Zákazník bere na vědomí, že rezervace je nezávazná a v případě, že si vstupenky nevyzvedne ve stanoveném čase před zahájením představení, tak může provozovatel kina vstupenky uvolnit k dalšímu prodeji bez dalšího oznámení zákazníkovi. Stanovený čas je oznámen zákazníkovi ihned po ukončení rezervace v rezervačním systému a zároveň zaslán emailem, pokud byl email správně zadán. Vstupenky si zákazník může vyzvednout pouze v pokladně kina, a to sdělením variabilního čísla rezervace, nebo svých kontaktních údajů zadaných při rezervaci. Zákazník může být vyzván k předložení svých identifikačních dokladů personálem kina za účelem kontroly.
Zákazník bere na vědomí, že současně si může rezervovat vstupenky pouze na 1 představení. Rezervovat vstupenky na další představení může až po ukončení rezervace, kterou předtím začal. Pokud zákazník nedodrží tyto pokyny, provozovatel neručí za správné provedení rezervací přesto, že zákazník obdrží email o potvrzení rezervace. Provozovatel si vyhrazuje právo na zrušení takové rezervace, a to bez oznámení zákazníkovi. Zákazník bere na vědomí a bezvýhradně souhlasí, že jím zadané kontaktní údaje mohou být zaznamenány v systému za účelem pozdějšího kontaktování provozovatelem nebo obsluhou kina. A současně bere na vědomí a souhlasí, že v případě opakovaného nevyzvednutí vstupenky a neodvolání rezervace, mu může být budoucí rezervace zablokována. Rezervaci lze odvolat osobně nebo telefonicky v pokladně kina.
Rezervací vstupenky dává zákazník souhlas se zasíláním newsletteru.
Koupě vstupenek
Zakoupené vstupenky prostřednictvím internetu můžete vrátit pouze z důvodu, že se představení z technických důvodů neuskuteční (porucha na technickém zařízení, nedodání filmu do kina), a to nejpozději před začátkem představení a maximálně do 7 dnů od jejich zakoupení požadovat za ně zaplacenou finanční hodnotu. Musíte tak učinit písemně. Písemná žádost musí obsahovat název představení, datum a čas, počet vstupenek a cenu celkem, variabilní symbol platby a číslo účtu, na který má být zaplacená částka poukázána. Pokud žádost nebude obsahovat některý z uvedených údajů, nebude vyřízena.
V případě, že při koupi vstupenek prostřednictvím internetu došlo sice k odepsání částky z účtu zákazníka, ale vstupenky se nezobrazují, reklamaci vrácení peněz z důvodu neposkytnutí služby si musíte uplatnit v bance, která Vám vystavila platební kartu, jejímž prostřednictvím platba proběhla. Takové reklamace nemůže řešit provozovatel Kina Oko Šumperk. Kupující, který si zakoupí vstupenky prostřednictvím internetu, bez výhrad přijímá veškerá ustanovení těchto obchodních podmínek a je povinen se jimi řídit.
Provozovatel není odpovědný za obtíže způsobené neoprávněným použitím nebo zkopírováním elektronické vstupenky. Její padělání je trestné. Elektronická vstupenka se rovněž stává neplatnou, jestliže z ní nejsou patrné údaje potřebné pro její kontrolu nebo byla pozměněna dodatečnými úpravami.
Koupí vstupenky dává zákazník souhlas se zasíláním newsletteru.
ZÁVĚREČNÉ USTANOVENÍ:
Uvedené obchodní podmínky jsou platné v den provedení rezervace vstupenek do kina zákazníkům.
Proč a kde používáme cookies?
Statistiky o návštěvnosti: abychom věděli určit pro vlastní potřeby a pro potřeby našich reklamních partnerů, kolik lidí navštívilo naše stránky. Tato data jsou anonymní a poskytují nám skvělou zpětnou vazbu, jak lidé používají náš web, abychom mohli jeho obsah vylepšovat.
Bezpečnost: pomocí cookies web zjišťuje, zda jste to skutečně vy, když se přihlásíte do svého uživatelského účtu (pokud tuto možnost web poskytuje).
Používají jiné subjekty cookies na naší stránce?
Naše stránky mohou používat cookies jiných subjektů na měření statistik o návštěvnosti. Tyto anonymní statistiky v případě reklamních kampaní můžeme poskytovat našim reklamním partnerům.
Pokud stránka obsahuje prvky spojené se sociální sítí Facebook, tyto prvky používají cookies na poskytnutí lepší zpětné vazby pro Vás (např. Údaje o Vašich přátelích, kteří "lajkli" totéž co vy a podobně).
Jak vypnete používání cookies?
Váš webový prohlížeč nebo zařízení může nabízet nastavení, které vám umožňují povolit nebo zakázat používání cookies a odstranit je. Více informací o těchto nastaveních najdete v nápovědě pro Váš webový prohlížeč nebo zařízení. Některé služby na naší stránce nemusí pracovat správně, pokud vypnete používání cookies.